Social coexistence and security: Social barrismo stage of the young resignification of the reality in the district of Barranquilla
Keywords:
Social barrismo; coexistence; youth; social redefinitionAbstract
This article deals with a subject little studied recently, today, has become a major national and international level: the social barrismo from the perspective of public policy coexistence. Thus, the purpose of this document is to describe, from a complex and multidisciplinary perspective, the situation of young barristers in the District of Barranquilla, using qualitative research. There-fore, in the introduction will relate the elements that contextualize the interweaving problemic, after this, you promote a design methodology for research, later, the results are mentioned and finally, it will present the conclusions.
Downloads
References
Bourdieu, P. (2002). Campo de poder, campo intelectual: itinerario de un concepto. MontressorGuy, B. P. (2003) La capacidad para gobernar: ¿retrocediendo hacia el centro? Documento preparado para el VIII Congreso Internacional del CLAD sobre la Reforma del Estado y de la Administración Pública, celebrado en Ciudad de Panamá, del 28 al 31 de octubre de 2003. (Trad) Sonia Sescovich. Título original: The Capacity to Govern: Moving Back to the Center?” Publicado en la Revista del CLAD Reforma y Democracia. No. 27. (Oct. 2003). Caracas
Ferrándiz, F. (2005). Jóvenes sin tregua: culturas y políticas de la violencia. Libros de la Revista Anthropos. Carles Editor Feixa (edit.)
Gutiérrez, C. B. (1993), La interpretación heideggeriana del actuar humano.Texto y Contexto No. 21, Julio/Sep-tiembre. Bogotá: UniAndes.
Durkhein, E. (2001). Las reglas del méto-do sociológico. Ernestina Champuucin (trad.). ISBN. 968-16-2445-9. México: Fondo de cultura económica. P. 52.
Maturana, H. (2005) Emociones y lenguaje en educación y política. 9 Ed. Material para el curso de Teoría de Sistemas. Extracto del texto Emociones y Lenguaje en Educación y Política. Dr. Humberto Maturana R. Colección HA-CHETTE/COMUNICACIÓN - CED.
Martínez M., M (2009). Universidad Simón Bolívar de Caracas (Venezuela) y res-ponsable de la Línea de Investigación “Epistemología y Metodología Cualita-tiva”. [versión Springer] Recuperado de http://miguelmartinezm.atspace.com/Validez%20y%20Confiab%20en%20la%20Metod%20Cualit.htm
Neves, M. (1999). XVII Conferencia Nacional de Abogados, realizada en Río de Janeiro, del 29 de agosto al 2 de septiembre. Universidad Federal de Pernambuco. P. 353ss.
Luhman, N. (2005). El arte de la sociedad.ISBN: 968-5807-11-6. México: HER-DER – Universidad Iberoamericana. P. 1 2 .
Luhmann, N. (2006). Título en alemán: Die Gesellschaft der Gesells-chaft. Trad. Javier Torres Nafarrate bajo el cuidado conceptual de Darío Rodríguez Mansilla, y estilístico de Marco Ornelas Esquinca y de Rafael Mesa Iturbide. 1a. Edición en español. Universidad iberoamericana - Biblioteca Francisco Xavier Clavigero. HM 590. P. 403.
Weber, M. (2005). El político y el científico. Madrid, Alianza Editorial 4 edición. Cohesión social y políticas sociales en Iberoamérica. Foro (FLACSO (Organization). Sede Ecuador)). Foro (Quito). Altaman, Josette (Comp.) Serie Foro. (Col) Josette Altmann Borbón. Edición ilustrada. Flacso-Sede Ecuador
Coldeportes (2009) Ley 1270 de 2009. Por la cual se crea la Comisión Nacional para la Seguridad, Comodidad y Convivencia en el Fútbol y se dictan otras disposiciones. Diario Oficial No. 47.223 de 5 de enero de 2009.
Ministerio del Interior y de Justicia de la República de Colombia (2009) Decreto 1267 de 2009. Por el cual se reglamenta el artículo 7° de la Ley 1270 de 2009, en virtud del Decreto 1225 del 13 de abril de 2009, en ejercicio de sus facultades constitucionales y legales, en especial las que le confiere el artículo 189 numeral 11 de la Constitución Política
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Creative Commons 2020 CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD
This article is under international license Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0.
The published articles are the sole responsibility of their authors and do not necessarily reflect the opinions of the editorial committee.
CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD respects the moral rights of its authors, who assign to the editorial committee the patrimonial rights of the published material. In turn, the authors inform that this work is unpublished and has not been previously published.
All articles are under a:
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional.