Training for the coexistence: A contemporary challenge
Keywords:
Training, Attitudes, Citizen security, Ethics and politicsAbstract
Training in civic coexistence is a contemporary challenge to enable coexistence in a world given the high complexity of social and political aspects and the im-portance of the human capacity to live with one another. The goal of this research is to assess the impact of training processes aimed at generating a positive attitude towards coexistence and promoting the development of processes of dissemination to empower training about community processes, case Certificate on Training of Social Promoters for Coexistence. For the theoretical approach, authors from psychology, ethics, politics and education will be consulted. The research model is complete, the evaluative tools and the instruments used are “Likert” scale, questionnaire and survey. The argument against the results focuses on verification of the personal favorability, but the difficulties for dissemination are evident.
Downloads
References
Backman, Secord (1981). Psicología social. méxico: mcGraw-Hill. Barrera morales, marcos Fidel y Hurtado de Barrera, Jacqueline (2001). Líneas de Investigación en investigación holística. Bogotá: Cooperativa Editorial magisterio.
Baró, Ignacio Martín (1985). Acción e ideología. Psicología Social desde Centroamérica. San Salvador: UCA Editores.
Baron, Robert (2005). Psicología Social. España: Prentice-Hall.
Bauman, Zygmunt (2003). Comunidad. En busca de seguridad en un mundo hostil. madrid: Siglo Veintiuno de España Editores.
Cerda Gutiérrez, Hugo (1994). La investigación total. La unidad metodológica de la investigación científica. Bogotá: Cooperativa Editorial magisterio.
Delgado, Ricardo y Vasco, Carlos. Interrogantes en torno a la formación de las competencias ciudadanas y la construcción de lo público. p. 4.
Educación Intercultural: Análisis y resolución de Conflictos. Colectivo AMANI.
Comunidad de Madrid. Consejería de Educación y Cultura. Dirección General de Juventud. madrid: Editorial Popular. S.A. 1994. p. 11.
Fernández de Silva, Inés Otilia (2002). Diccionario de Investigación Holística. Bogotá: Cooperativa Editorial magisterio.
Habermas, Jurger (1996). Conciencia moral y acción comunicativa. Barcelona: Ediciones Península.
Habermas, Jurger (2000). La Constelación posnacional. Ensayos políticos. Barcelona: Paidós.
Hurtado de Barrera, Jacqueline (2002). Proyecto de Investigación Holística. Colección Holos magisterio. Bogotá: Cooperativa Editorial magisterio.
Manual de Convivencia y Seguridad Ciudadana del Departamento del Atlántico (2008). p. 4.
Papachini, Ángelo (1995). Filosofía y Derechos Humanos. Editorial Facultad de Humanidades ciudad y democracia (Universidad del Valle). Santiago de Cali.
Savater, Fernando (1997). Ética para Amador. Bogotá: Editorial Ariel, S.A.
SAVATER, Fernando (1996). Política para Amador. Bogotá: Editorial Ariel, S.A.
Vargas Bustamante, mercedes; morales, Carlos Arturo y Quintana, María Fernanda. Con- vivir. Una experiencia con comunidad educativa. Bogotá: Instituto para el Desarrollo de la Democracia Luis Carlos Galán.
Touraine, Alain (2000). ¿Podremos vivir juntos? Bogotá: Fondo de Cultura Económica.
Whittaker, James (1995). La Psicología Social en el mundo de hoy. México: Trillas.
Worchel, Stephen et al. (2002). Psicología Social. méxico: Thompson.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Creative Commons 2020 CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD
This article is under international license Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0.
The published articles are the sole responsibility of their authors and do not necessarily reflect the opinions of the editorial committee.
CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD respects the moral rights of its authors, who assign to the editorial committee the patrimonial rights of the published material. In turn, the authors inform that this work is unpublished and has not been previously published.
All articles are under a:
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional.