Use of the Bible as a pedagogical strategy to promote research

Authors

  • Julio Puerta Gomez Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena
  • Miguel De la Hoz Andrade Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena
  • Jorge Movilla Arrieta Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena
  • Alfredo Mercado Berrio Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena
  • Blas Cotes Leones Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena
  • Ramiro Gómez Caro Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena
  • Jesús De la Cruz Chiquillo Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena
  • Rosvery Castro García Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena
  • Jorkanira Navarro Herrera Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena
  • Eniles Luna Fontalvo Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena
  • Sigifredo Camacho Salge Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena
  • Nazario Vásquez Institución Educativa Departamental Luis Carlos Galán Sarmiento de Plato, Magdalena

DOI:

https://doi.org/10.17981/cultedusoc.9.3.2018.75

Keywords:

Use of the bible, pedagogic strategies, investigation.

Abstract

The present article has as aim implement the use of the bible as pedagogic strategy to promote the investigation, using a methodology of qualitative type developed from the Investigation as Pedagogic Strategy (IEP), in which the technology of the observation was applied and as I orchestrate a structured interview applied to 40 students of the degrees of 6 ° to 9 ° degree between the ages of 12-16 years performing activities such as debates, roll plays and socialization spaces. From the application it was obtained that students consider that the Bible as a pedagogical means of learning if it allows to acquire new knowledge and in a didactic way strengthening and promoting research.

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Published

2018-12-06

How to Cite

Puerta Gomez, J., De la Hoz Andrade, M. ., Movilla Arrieta, J., Mercado Berrio, . A. ., Cotes Leones, . B. ., Gómez Caro, R., De la Cruz Chiquillo, J. ., Castro García, R., Navarro Herrera, J. ., Luna Fontalvo, E. ., Camacho Salge, S., & Vásquez, . N. . (2018). Use of the Bible as a pedagogical strategy to promote research. CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD, 9(3), 635–644. https://doi.org/10.17981/cultedusoc.9.3.2018.75