Strengthening the reading process through Information Technology of Communication
DOI:
https://doi.org/10.17981/cultedusoc.9.3.2018.99Abstract
The purpose of the research lies in the strengthening of the reading process through the tools of Information Technologies of Communication (ICT). The unit of analysis was constituted by students of grade 5, between the ages of 10 and 11 years. The survey and observation were used as information collection tools. It was found that the strategies that most please students to read are through stories with 68%, followed by poetry with 25%, the last being the fable with 4% and magazine with 3%. Based on these results, the survey shows the prevailing need to boost the teaching process of reading, through technological tools that dynamize the exercise and adjust to the needs of students by reading difficulties period after period .
Downloads
References
Bizquera, R. (1990). Definición de las técnicas (Tesis de Pregrado). Recuperado de: http://www.unerg.edu.ve/index.php?option =com_ docman& task=doc_view&gid=275.p. 28.
Cerda, H. (1991). Los elementos de la Investigación. Bogotá: El Buho.
Ferreiro, E., y Teberosky, A. (2005). Los sistemas de escritura en el desarrollo del niño. México: Editores Siglo XXI. 22
Ferreiro, E., y Teberosky, A. (1979). Os sistemas de escritura no desenvolvimento do niño. Madrid, España: Século XXI.
Gates, B. (2000). Los negocios en la era Digital. España: Plaza & James Editores, S.A.
Graells, P. (2000). Seguridad en redes sociales. Recuperado de:
http://tecnologymao92.weebly.com/concepto-de-las-tics.html
Manjarres, M. (2007). La investigación como estrategia pedagógica del programa ondas de Colciencias. Recuperado de: http://www.cientec.or.cr/pop/2007/CO-MariaManjarres.pdf
Mujica, M. (2000). Nuevas Estrategias para Gerenciar. Una Visión Epistemológica. Revista UNESR. Gerencia – Sociedad, 1 (1), 61-76.
Negroponte, N. (1996). Ser Digital. España: Ediciones B. S.A.
Núñez Flórez, E., Vergara Ortiz, R., & Bocanegra García, J. (2014). Sistema experto basado en lógica difusa tipo 1 para determinar el grado de riesgo de preeclampsia. INGE CUC, 10(1), 43-50. Recuperado a partir de https://revistascientificas.cuc.edu.co/ingecuc/article/view/341
Patiño Builes, A. (2015). Tendencias tecnológicas que influyen en el aumento de la productividad empresarial. INGE CUC, 11(2), 84-96. https://doi.org/10.17981/ingecuc.11.2.2015.09
Smith, F. (1995). Comprensión de la lectura. México: Editorial Trillas.
Solé, I. (1998). Estratégias de Leitura. Trad: Cláudia Schilling (6ª ed). Porto Alegre: Artmed
Tamayo, M. (1999). Metodología formal de la investigación científica. Bogotá, Colombia: Editorial LIMUSA, S.A. De C.V.
Taylor, S.J., y Bogdan, R. (1986). Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Barcelona: Paidós.
Teberosky, A. (2005). Los sistemas de escritura en el desarrollo del niño (22 Edición). México: Editores Siglo XXI.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Creative Commons 2020 CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD
This article is under international license Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0.
The published articles are the sole responsibility of their authors and do not necessarily reflect the opinions of the editorial committee.
CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD respects the moral rights of its authors, who assign to the editorial committee the patrimonial rights of the published material. In turn, the authors inform that this work is unpublished and has not been previously published.
All articles are under a:
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional.