Learning Styles: a key factor to have in mind for professional orientation
Keywords:
Vocational Guidance, Learning styles, Skills, Preferences.Abstract
After the secondary most adolescents are confronted with having to make a decision that demarcate their life plan, this decision refers to the profession or trade that characterized and which achieve their work and professional satisfactions. This choice should take into account many factors, one of them and that is the subject of this proposal are the learning styles.
Downloads
References
Alonso, C.; Gallego, D. & Honey, P. (1999). Los estilos de aprendizaje. Procedimientos de diagnóstico y mejora (4a edición). Bilbao: mensajero.
Coloma, C.; manrique, L.; Revilla, D. & Tafur, R. (2000). Estudio descriptivo de los estilos de aprendizaje de docentes universitarios. Extraído de: Revista de estilos de aprendiza- je. No. 1, Vol. 1. pp. 124-142. Disponible en Internet: <http://www.learningstyles- review.com/numero1/lsr_1_abril_2008. pdf>
Frisancho, A. (2006). La orientación vocacional en los colegios públicos y privados de Lima: situación actual y propuesta de un programa de acción para la secundaria pública. En Revista IIPSI, 9, (1), 23-35.
Sánchez, P. A. & Valdez, A. A. (2003). Teoría y práctica de la orientación vocacional, un enfoque psicológico. méxico: manual moderno.
Gravini, m. (2008). Estilos de aprendizaje de los estudiantes de primer semestre de los programas de Psicología e Ingeniería Industrial de la Universidad Simón Bolívar de Barranquilla. Revista Psicogente, 11 (19): pp. 24-33.
González-Maura, V. (2003) La orientación profesional desde la perspectiva histórico-cultural del desarrollo humano. Revista cubana de Psicología. 20, (3), 260-268.
Keefe, J. (1988). Aprendiendo perfiles de aprendizaje. España: Asociación Nacional de Es- cuelas Secundarias.
Luengo, R. & González, J. (2005). Relación entre los estilos de aprendizaje, el rendimiento en matemáticas y la elección de asignaturas optativas en alumnos de Enseñanza Secundaria Obligatoria (ESO). Revista Ibero- americana de Educación matemática. No. 3, p. 46.
Parsons, F. (1908). Choosing a Vocation, Gay y Hancocck, Ltd., Copyright de meyer Bloomfield. Londres.
Pérez Jiménez, J. (2001). “Programación neurolingüística y sus estilos de aprendizaje”, disponible en http://www.aldeaeducativa.com/ aldea/tareas2.asp?wich=1683
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Creative Commons 2020 CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD
This article is under international license Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0.
The published articles are the sole responsibility of their authors and do not necessarily reflect the opinions of the editorial committee.
CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD respects the moral rights of its authors, who assign to the editorial committee the patrimonial rights of the published material. In turn, the authors inform that this work is unpublished and has not been previously published.
All articles are under a:
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional.