PEDAGOGICAL ACCOMPANIMENT: A STRATEGY FOR REFLECTIVE PRACTICE IN THE TEACHERS OF THE PRIMARY BASICS
Keywords:
Acompañamiento pedagógico, docente y práctica reflexivaAbstract
This article is addressed to the group of primary school teachers of the Colombian official sector who have the challenge of improving student learning, pedagogical accompaniment is proposed as a strategy to change the teaching practice to reflective practice, combining educational research, practice and teacher reflection. Thus developing a qualitative research under the method of action research, in four phases: awareness, collective construction, application of the strategy of action and clarification. The pedagogical accompaniment allowed reflective competence to be developed in the teachers and to appropriate the use of the R5 model of reflective practice to innovate the teaching practice
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos publicados son de exclusiva responsabilidad de sus autores y no reflejan necesariamente las opiniones del comité editorial.
La Revista LA CASA DEL MAESTRO respeta los derechos morales de sus autores, los cuales ceden al comité editorial los derechos patrimoniales del material publicado. A su vez, los autores informan que el presente trabajo es inédito (original) y no ha sido publicado anteriormente.
Contrato de cesión de derechos patrimoniales de autor
Formato de certificación de originalidad del artículo por parte del autor
La revista LA CASA DEL MAESTRO se guía por las normas internacionales sobre propiedad intelectual y derechos de autor, y de manera particular por el artículo 58 de la Constitución Política de Colombia, la Ley 23 de 1982 y la ley 1915 de 2018.