Gamificación una herramienta para mejorar el rendimiento académico en matemáticas
Keywords:
Rendimiento Académico, Gamificacion, Matemáticas, Actitudes y Estrategias pedagógicasAbstract
The research on the implementation of the learning strategy of Gamification is the product of the reflection of the teaching group of the department of mathematics of the 6th, 7th, 8th and 9th grades of the Tercera Mixta I.E.D of the municipality of Fundación – Magdalena, , as a result of the problems of student performance in the area of mathematics. The objective is to introduce an innovative methodology in the teaching-learning process to improve the academic performance of students. The main conclusions of the study revolve around the varied use of strategies that allow the attention of the students to be captured, the explicit motivations to be monitored so that it does not affect the classroom work and the main thing to have fun together with the students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos publicados son de exclusiva responsabilidad de sus autores y no reflejan necesariamente las opiniones del comité editorial.
La Revista LA CASA DEL MAESTRO respeta los derechos morales de sus autores, los cuales ceden al comité editorial los derechos patrimoniales del material publicado. A su vez, los autores informan que el presente trabajo es inédito (original) y no ha sido publicado anteriormente.
Contrato de cesión de derechos patrimoniales de autor
Formato de certificación de originalidad del artículo por parte del autor
La revista LA CASA DEL MAESTRO se guía por las normas internacionales sobre propiedad intelectual y derechos de autor, y de manera particular por el artículo 58 de la Constitución Política de Colombia, la Ley 23 de 1982 y la ley 1915 de 2018.