Practicas Evaluativas Exitosas En El Proceso De Enseñanza Aprendizaje
Keywords:
evaluation, evaluative practices, teaching, learningAbstract
This article is intended to characterize the evaluative practices used by teachers to evaluate the learning process in the light of theoretical approaches. This research is inserted in the historical paradigm hermeneutic, of qualitative nature, also, for the analysis of the category practice evaluative, was used the methodological ethnographic design, considered successful, by the Interactionism Symbolic that is generated between the investigator and the subject investigated. It is intended to describe and analyses the evaluation of the learning as an educational phenomenon of relevance within which it is necessary to identify the evaluative practices implemented by the teachers, recognizing the point of view of each one and how they have Structured this process in teaching.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los artículos publicados son de exclusiva responsabilidad de sus autores y no reflejan necesariamente las opiniones del comité editorial.
La Revista LA CASA DEL MAESTRO respeta los derechos morales de sus autores, los cuales ceden al comité editorial los derechos patrimoniales del material publicado. A su vez, los autores informan que el presente trabajo es inédito (original) y no ha sido publicado anteriormente.
Contrato de cesión de derechos patrimoniales de autor
Formato de certificación de originalidad del artículo por parte del autor
La revista LA CASA DEL MAESTRO se guía por las normas internacionales sobre propiedad intelectual y derechos de autor, y de manera particular por el artículo 58 de la Constitución Política de Colombia, la Ley 23 de 1982 y la ley 1915 de 2018.