Padilla Romero, L. M., Gutiérrez–Vergel, A., Ortega–Cantillo, . A. ., Barrios–Cervantes, . A. ., Tilano–Marriaga, . A. ., Gutiérrez, . A. ., Zúñiga–Vega, . E. ., Monsalvo–Martínez, . E. ., Urrea–Garrido, E., Mercado–Meyer, I., Escobar–Álvarez, . I. ., Morales–Jiménez, J., Coronel, J., Espinoza–Hernández, J., Diazgranados–Sánchez, K., Pineda–Castillo, K., Márquez Benítez, L., Galue–Bermúdez, L., Romero–Matos, L., Barrios–Cervantes, L. ., Padilla–Romero, L. ., Salcedo–Algarin, N. and Pacheco–Martínez, . P. . (2018) “Research as a pedagogical strategy supported by tic in the Macondo departmental educational institution”, CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD, 9(3), pp. 783–790. doi: 10.17981/cultedusoc.9.3.2018.92.